19 marca 2013

Jak łatwo czyścić srebro?

Baaardzo! 
Jakiś czas temu trafiłam na fajną stronę z prostymi, domowymi wskazówkami. Niestety nie mogę jej po raz drugi znaleźć. :(
 Czytałam wiele różnych ciekawych i nietypowych porad, ale zapamiętałam wskazówkę o czyszczeniu srebra. Ja bardzo lubię srebro i myślę, że prawie każda z nas ma takie przedmioty w domu. Codziennie nie używałam srebrnych sztućców czy cukiernicy, ale kiedy wyjmuję je z komody, niestety zawsze są ciemne. I jak kiedyś nasze babcie czyściły srebro popiołem, to ja czyściłam pastą do zębów. To była mozolna i żmudna praca. Ale teraz już wiem!! Jak srebro czyści się SAMO!!



Pamiętałam, że trzeba mieć:
  • szklane naczynie, tak głębokie by zmieściło nasze srebro
  • folię do pieczenia
  • sól kuchenną
  • wodę
  • srebrne przedmioty
Naczynie wyłożyłam folią, ułożyłam sztućce, nalałam wody i nasypałam dwie łyżki soli. I nic!!


Byłam wściekła. Myślałam, że musiałam zrobić coś nie tak.
Nie dałam za wygraną. 
Eksperyment powtórzyłam!
I jeszcze raz zrobiłam tak samo, tylko do naczynia wlałam dobrze ciepłą wodę. I kiedy wsypałam sól zauważyłam, że zachodzi jakiś proces. Tylko ja nie wiem jaki?


Po dziesięciu minutach wyjęłam łyżki, wypolerowałam bawełnianą ściereczką i JUŻ.
Jak znajdę stronę na której były "domowe porady" to uzupełnię post o ten adres.


I pamiętajcie : WODA MUSI BYĆ CIEPŁA!!!

Dobrej nocy, Beata



3 komentarze:

  1. Ja też próbowałam wodę z solą i nic. Ale rzeczywiście, może ciepła woda da radę zaciemnieniom.
    Dzięki za radę,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyste srebro ma swoje zalety - wygląda schludnie. Jednak z drugiej strony to pokryte patyną świadczy o wieku i nadaje dodatkowej wartości. Niektórzy czyszczą na przykład stare, srebrne monety myśląc że zwiększy to ich wartość w momencie sprzedaży. Po czym idą do numizmatyka lub kolekcjonera, by dowiedzieć się, że właśnie ... obniżyli ich wartość. Zastanawiając się nad tym jak stać się bogatym warto najpierw zasięgnąć trochę specjalistycznej wiedzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się w 100%. Ponieważ używam srebrnych sztućców, ważne jest by ukazały one swój blask. Pozdrawiam,

      Usuń

Dziękuję, że ze mną jesteście i zostawicie po sobie ślad w postaci komentarza :) Uwielbiam je czytać :)