20 maja 2019

Remont kuchni

Remont kuchni dumnie brzmi. A jeśli ma się na takie zmiany odpowiednią kwotę, to mały pikuś. Wyzwaniem jest zrobić coś z niczego. Oczywiście to jest metafora, bo nie zrobię nagle zmywarki ze starej szafki, ale starałam się odnowić kuchnię na poziomie moich ekonomicznych możliwości.




Może od początku:
od paru lat marzyłam o nowym, funkcjonalnym pomieszczeniu gdzie z przyjemnością będę gotowała dla swoich domowników. Kuchnia, którą miałam była montowana w latach 90-tych i wtedy wydawała się być wyjątkowa. Wymagania się zmieniają, gust też i w miarę upływu czasu zauważałam jej niefunkcjonalność i brzydotę.





Pomieszczenie nie jest duże. Zwykła kuchnia w bloku około 8 m więc musiałam się nagłowić z rozmieszczeniem szafek i sprzętu. Priorytetem była loftowa szafa. Musiałam ją wstawić i koniec. Mąż słuchał mnie ze zdziwieniem, ale już trochę mnie zna, więc przyjął, że tłumaczenie zasadności tego mebla w naszej kuchni to zwykła starta czasu. ....... Ponieważ w starej kuchni miałam bardzo mały blat roboczy, postanowiłam, że w nowej będę miała ogromny! Przeniesiony (ze dwa lata temu) kaloryfer spod okna pod stół, ustąpiła miejsca szafkom, czyli zmywarce. Dzięki temu blat kuchenny ma nie 60 cm głębokości, tylko 85 cm. Cudownie! Następnym krokiem było umieszczenie szafki cargo - na przyprawy. tuż obok kuchni wstawiłam, by zawartość mieś pod ręką. Inne szafki to już standard.
Kiedy przyjechał Pan stolarz i ogarnął to co zamówiłam, byłam ciekawa jak ja teraz zmieszczę wszystkie swoje graty w loftowej szafie? Likwidując górne szafki pozbywałam się miejsca na moje gadżety. Mąż powtarzał, że nie zmieszczę się na pewno, ale ja twardo przekonywałam go, że dam radę. ........ wcale nie. Z wielu rzeczy musiałam zrezygnować i porozdawałam. Taka sytuacja dała mi do myślenia, żeby zakupy gadżetów zmniejszyć o 90%. Nawet nie zdawałam sobie sprawy jak bardzo się zagraciłam.



Loftową szafę zawaliłam swoimi rupieciami. Ale? to nie było takie proste. Wszystkie miseczki, kubki, szklanki, półmiski i naczynia do zapiekania poustawiałam spontanicznie. Ale nieee.... Następnego dnia coś było nie tak. I znowu przestawianie i układanie. Ale? po paru dniach znowu inaczej i tak do tej pory. Ciągle ustawiam, przekładam, zmieniam. Aż do perfekcji. Dokładam półki,żeby wszystko było pięknie zaprezentowane i żeby każdy przedmiot miał swoje miejsce.




No cóż. Musze przyznać rację mężowi. Nie było łatwo i ledwo się pomieściłam. Teraz jak będę chciała kupić nowe naczynie do zapiekania? To najpierw przeanalizuję gdzie je włożę. :)
Jak pisałam wcześniej, nie chciałam górnych szafek. Ale puste ściany wydawały mi się smutne. Nad kuchenką zamieściłam nowoczesny okap. A co tam.... nie chciałam żadnego retro. A obok powiesiłam szafkę z IKEA na mączne rzeczy. Uwiodły mnie prześwitujące pojemniczki z rączkami. Teraz nie muszę zaglądać do szuflad i sprawdzać czy jest jeszcze kasza. Z daleka widać w jakim stopniu są uzupełnione.


Został nasz stary dębowy stół z trzema kolorowymi patyczakami. Bo strasznie je lubię. Łamią tą suchą nowoczesność białych szafek.



Jeszcze parę rzeczy przede mną. Musze wstawić do witryny szybki i oświetlenie. Domownicy nie chcą bo teraz łatwiej im się wyciąga talerze czy szkło ;)
Ale znając mnie zawsze coś wymodzę nowego.



Teraz lubię to pomieszczenie. Jest wygodne i funkcjonalne.

Do miłego Kochani :)
Beata





42 komentarze:

  1. Świetnie wygląda i jest bardzo funkcjonalnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. jestem dumna :) pozdrawiam

      Usuń
  2. Świetnie dobrane kolory, bardzo lubię takie metamorfozy :) Bateria i zlewozmywak w narożniku też wygląda fajnie, podobają mi się takie zaokrąglone kształty. Widziałam ostatnio bardzo podobną ale z wyciąganym wężem jak tu https://www.in360.pl/kuchnia/baterie-kuchenne.html Co sądzicie o takim zestawieniu? Wcześniej miałam tylko klasyczne baterie, i zastanawiam się czy taka miałaby zastosowanie. Ktoś może używał?

    OdpowiedzUsuń
  3. Stawiam na farby proszkowe ze stroy internetowej www.cromadex.pl - mają bardzo ciekawą ofertę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak patrzę na te zdjęcia to właśnie doszłam do wniosku, że trochę mało mam różnych takich naczyń. Przydałyby mi się na przykład szklanki do kawy i do zimnych napojów, a takie bardzo ładne znalazłam na https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/naczynia-serwowania-napojow/szklanki . Mają ciekawe, nowoczesne wzory.

    OdpowiedzUsuń
  5. Remont jak widać po zdjęciach udał się jak najbardziej. Co z resztą domu? Gdybyś potrzebowała pieniędzy to zajrzyj na portal https://gotowkanajuz.pl gdzie są ciekawe produkty finansowe. Idealne kwoty w ofercie do remontu mieszkania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow! Ale to super wygląda. Powiem szczerze, że zazwyczaj wydawało mi się, że kuchnia jest najbardziej wymagającym pomieszczeniem, jeśli chodzi o remont. Właśnie go rozpoczynamy i mam nadzieję, że bardzo szybko mi pójdzie. Wszystkie potrzebne rzeczy będę zamawiała prawdopodobnie na stronie https://www.interblue.pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nareszcie i ja remontu kuchni się doczekałam. Nie mogę się doczekać jak wszystko będę mieć takie nowiutkie i ładne. Ta obecna kuchnia aż się prosiła o remont. Chciałam zapytać was o zlewozmywak jaki wybrać. Jak kilkanaście lat temu kupowałam, to nie było takiego wyboru co teraz. Wystarczy na https://www.oleole.pl/zlewozmywaki.bhtml zajrzeć i sprawdzić. Ja mam właśnie problem żeby jeden konkretny wybrać i z jakiego materiału.

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie remonty to w trakcie wiele bałaganu w całym domu ale jak końcowego efektu naprawdę warto. Mnie zauroczyły https://kuchniesilesia.pl/ i wiem, że oni wykonaliby dokładnie takie meble dla mnie jak sobie wymarzyłam. W kichni spędza się bardzo dużo czasu, na pewno trzeba się zastanowić co tak naprawdę się podoba, w jakich barwach czujemy się dobrze. Meble powinny też być funkcjonalne i proste w utrzymaniu czystości.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wystarczy chcieć. Można niskim budżetem zrobić całkiem spory remont w domu, w mieszkaniu. Najważniejsze jest oczywiście odpowiednie zaplanowanie wszystkiego. Ja u siebie planuje teraz z http://drzwiczki-kominkowe.pl postawić kominek w salonie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nasz pierwszy remont przynosił nam wiele frajdy. Wszystko szło na prawdę świetnie do czasu, aż zaczęliśmy remontować łazienkę. Okazało się, że jest tam wadliwe ogrzewanie podłogowe, które musieliśmy wymienić. Po długich namysłach zdecydowaliśmy się na poratowanie się szybką pożyczką z https://taktofinanse.pl/szybka-pozyczka-pozabankowa-przez-internet-na-raty. Udało nam się założyć nowe ogrzewanie podłogowe i nowiutkie kafelki. Cały dom wygląda teraz świetnie i bardzo przyjemnie się w nim mieszka

    OdpowiedzUsuń
  11. Nam zajęło trochę czasu zanim zabraliśmy sie za remont:P Zwyczajnie sie na tym nie znamy. Oj ile to nerwów nas kosztowało! Dodatkowo kazde mialo inna wizje co rodzilo konflikty! Ale udało się!. Najwiecej zachodu było z oswietleniem. Ostatecznie znalezlismy fajnego dostawce http://www.asaj.pl/oswietlenie-dekoracyjne co nam troche pomoglo:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Od lat najmuję sprzęt budowlany z MMP www.mmp.net.pl. Jestem bardzo zadowolony!

    OdpowiedzUsuń
  13. U nas to już jest taki dość konkretny remont kuchni, ponieważ wymieniamy dosłownie wszystko. Meble, ściany, podłogę i nawet sprzęty, a w tym też okap. Nie możemy się zdecydować jaki wybrać, więc chyba pierwsza myśl będzie najlepsza i wybierzemy okap teleskopowy, który wygląda tak https://e-okapy.pl/OKAPY-TELESKOPOWE-c71

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajnie napisane. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Anonimowy4/5/20

    Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Anonimowy13/6/20

    Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. U nas remont kuchni na szczęście się już zakończył i przyznam, że jestem zachwycony wszystkimi efektami. Teraz pozostało tylko dobrać jakieś odpowiednie wyposażenie. Kłopot mamy aktualnie ze stojakiem na ręczniki papierowe. Na stronie https://emako.pl/pol_m_Kuchnia_Wyposazenie-kuchni_Stojaki-na-reczniki-papierowe-2964.html jest ich bardzo dużo. W zasadzie kilka z nich pięknie by pasowało, dlatego teraz powstał taki dylemat. Co Wy byście wybrali?

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam, bardzo polecam te dziewczyny. Dziewczyny wszystko umyły i wyczyściły! Lustra i krany w łazience są jak nowe. Kopciuszek jest po prostu!
    Przyjechaliśmy o umówionej godzinie, a oni też czekali na mnie 2 godziny. Więcej szczegółów: https://otomistrz.pl/sprzatanie-domu/katowice/

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Mnie na pewno to z czasem czeka, ale na ten moment jestem na etapie odbioru mieszkania od dewelopera - czyli nowego. Wybrałam ofertę od https://www.eurostyl.com.pl/ gdyż okazała się dla mnie najbardziej atrakcyjna i jeszcze wiem, że sama jakość budowy jest na bardzo wysokim poziomie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Też planujemy remont kuchni, ale chcemy go zrobić na włąsną rękę. Póki co, zaopatrujemy się w narzędzia, bo żadnych w sumie nie mamy. Widziałam, ze sklep https://jedmar.pl ma całkiem niezłą ofertę.

    OdpowiedzUsuń
  23. Na dobrą sprawę ja także już jestem po wielkich remontach iw końcu moje wnętrza wyglądają naprawdę ładnie. Jestem zdania, że na pewno warto korzystać jest z materiałów do wykończenia wnętrz z https://artcorestudio.pl/ gdyż są to produkty faktycznie najwyższej jakości.

    OdpowiedzUsuń
  24. Faktycznie czasami remonty należy przeprowadzić i jeśli chodzi o mnie to ja również niedawno miałam okazję go robić. Muszę przyznać, że jestem bardzo zadowolona z ekipy od https://www.wawerbud.pl/ która w idealny sposób wyremontowała całe moje mieszkanie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Solidnie napisane. Pozdrawiam i liczę na więcej ciekawych artykułów.

    OdpowiedzUsuń
  26. Mnie czeka remont całego mieszkania, które odziedziczyłam po swojej babci. Chciałabym zwiększyć standard tego mieszkania. Obecnie, rozglądam się za regulatorem temperatury. Który z tych: https://sterownikitech.pl/ będzie najlepszy?

    OdpowiedzUsuń
  27. Ogólnie samo już przeprowadzenie remontów jest czymś niezwykle ważnym i moim zdaniem także należy skupić się na tym kto będzie ten remont robił. Od siebie na pewno mogę polecić firmę http://remonty.wroclaw.pl/ która doskonale zna się właśnie na wszelkich pracach remontowych.

    OdpowiedzUsuń
  28. Wszystkim zainteresowanym tematem chciałbym polecić stronę, na której znajdziecie rozbudowaną ofertę najróżnieszych płytek w dobrej cenie, w tym płytki paradyż . Jeżeli jesteście zainteresowani to wszelkie informacje znajdziecie na stronie głównej. Co sądzicie?

    OdpowiedzUsuń
  29. Jak pięknie można odnowić starą kuchnię. To naprawdę jest niesamowite. Jednak my będziemy chcieli po remoncie zaangażować architektów https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/kuchnia . Chodzi o jakiś pomysł na kolorystykę i funkcjonalność wnętrza.

    OdpowiedzUsuń
  30. Dawno nie było takiego artykułu. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  31. Czy są tutaj osoby, które mają w planach remont w swoim mieszkaniu lub domu? Osobiście chciałbym Wam polecić stronę https://pytanieomieszkanie.pl/jak-czyscic-meble-skorzane-konserwacja-skory/ , na której znajdziecie portal, z najróżniejszymi artykułami na temat remontu i aranżacji wnętrz.

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja także myślałam, że aranżacja kuchni na nowo będzie dla mnie prostym zadaniem. Jednak okazało się, że jest przeciwnie. W takim układzie zdecyduję się chyba na pomoc architekta online https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/kuchnia . Fachowiec znajdzie najbardziej praktyczne i modne rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  33. Klimatyzacja domowa to niezbędny element każdego nowoczesnego domu, zwłaszcza w gorące, letnie dni. Jest wiele różnych modeli i marek do wyboru, a decyzja o tym, która jest najlepsza, może być trudna. Na stronie https://klimatyzacja-srem.pl/ znajdziecie wiele informacji na temat różnych systemów klimatyzacji, które pomogą Wam podjąć właściwą decyzję. Pamiętajcie, że dobry system klimatyzacji to nie tylko chłodzenie, ale także filtracja powietrza, co jest niezwykle ważne dla zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
  34. Przy remoncie i budowie domu przydać Wam się mogą najróżniejsze maszyny i inne specjalistyczne akcesoria. Warto więc zajrzeć na stronę https://www.interhandler.pl/, gdzie znajdziecie możliwość wynajmu takich maszyn. Uważam, że jest to bardzo wygodne rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  35. Usługi świadczone przez https://kominiarz.warszawa.pl/ są naprawdę wyjątkowe. Ich szczegółowe inspekcje i czyszczenia zapewniają bezpieczeństwo i efektywność mojego systemu grzewczego. Ich fachowa wiedza i przyjazne podejście do klienta są imponujące. Wszystkim szukającym solidnych usług kominiarskich serdecznie polecam tę firmę.

    OdpowiedzUsuń
  36. Coraz więcej osób decyduje się obecnie na gruntowe pompy ciepła: https://terme.pl/pl/menu/ogrzewanie/pompy-ciepla/pompy-ciepla-gruntowe-301. Uważam, że warto wziąć pod uwagę takie rozwiązanie przy wyborze odpowiedniego ogrzewania.

    OdpowiedzUsuń
  37. Dowiedz się także więcej na temat izolacji Twojego budynku. Rzeczoznawca budowlany dr inż. Przemysław Stawiarski wykonuje audyty ocieplenia nieruchomości, a więcej informacji znajdziecie na jego stronie https://www.stawiarski.com.pl/ekspertyza-budowlana-poznan/ .

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że ze mną jesteście i zostawicie po sobie ślad w postaci komentarza :) Uwielbiam je czytać :)