17 lipca 2014

Sałatka z cukinii i avocado

 
Czy u Was też tak gorąco?
 
Lubię lato kiedy jestem nad wodą, kiedy jestem w biurze nie jest mi potrzebne. :(
Z drugiej strony są wakacje i niech dzieciaczki mają słoneczko:)
Już nie marudzę, po prostu jestem zmęczona upałem w mieście.
Więc, żeby poprawić sobie humor zrobiłam sałatkę z grillowanej cukinni i avocado.
 
 

 
Uwielbiam świeże, chrupiące warzywa, posypane uprażonymi pestkami, mniam..
Do tej sałatki potrzebne będą:
 
  • 1 średnia cukinia
  • kulka sera mozzarella
  • 2 średnie dojrzałe pomidory
  • 1 avocado
  • połówka cytryny
  • garść pestek słonecznika
  • dowolna sałata
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
SOS: oliwa z pestek winogron, sos balsamico, 1 ząbek czosnku, oregano, sól, pieprz.
 
 

 
SPOSÓB WYKONANIA:
 
Cukinię pokrój w krążki i usmaż na patelni grillowej. Poczekaj aż ostygnie. Na dużym półmisku rozłóż umytą i osuszoną sałatę. Na niej poukładaj plastry cukinii. Sparz pomidory, obierz ze skórki i pokrój w plastry. Rozłóż na cukinii. Rozdzierając kawałeczki sera, rozłóż Mozzarellę na pomidory. Obierz avocado, pokrój w kostkę i skrop cytryną, żeby nie ściemniało. Porozsypuj je na sałatkę. Pestki słonecznika upraż na patelni i po ostygnięciu rozsyp na wierzch. Przygotuj sos i polej po sałatce. Ja sałatkę jem z razowymi grzankami :)
 

Smacznego,
Beata
 
 
 
 


4 komentarze:

  1. wygląda przepysznie, choć powiem Ci, że latem lubię sałatki z cukinią na surowo, taką młodziutką, maksymalnie do 20cm:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniamciu, mniamciu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, nie omieszkam spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że ze mną jesteście i zostawicie po sobie ślad w postaci komentarza :) Uwielbiam je czytać :)