26 sierpnia 2012

Dary lasu? - decoupage




Jest ciepło, siąpi deszczyk, więc pomyślałam, że dzisiejszy dzień jest idealny na grzybobranie. Założyłam kalosze, wzięłam koszyk i z moją drugą połową pojechaliśmy zbierać grzyby . 
Było przepięknie, las pachniał świeżością, wokół cisza i urocze, liliowe wrzosy. 


Prawda, że pięknie.... Ale grzybów ani widu, ani słychu:(. Pochodziliśmy godzinę i zdecydowaliśmy wrócić do domu. No trudno, może następnym razem. 
 :)
Ponieważ grzyby były tematem przewodnim, opowiem Wam jak ozdobiłam pudełko na chusteczki metodą decoupage.

Potrzebne mi były: pudełko, farba akrylowa ( w tym przypadku biała, ale zawsze musi być koloru tła serwetki, którą naklejamy), klej do drewna, lakier bezbarwny, pędzelek, nożyczki i 
papierowa serwetka.


Najpierw pomalowałam dwukrotnie pudełko na biało, potem wycięłam wzory, które chciałam nakleić. Po wycięciu wzoru, trzeba rozwarstwić serwetkę i przykleić tylko tą pierwszą.


Nakładałam klej na powierzchnię drewnianą, potem delikatnie układałam wzór z serwetki tak by nie powstawały pęcherze powietrza. Na brzegach serwetki smarowałam jeszcze klejem, by nie odstawały. Powtarzałam tą czynność klejąc grzybki ze wszystkich stron. 



Po wyschnięciu kleju, trzeba było zabezpieczyć całe pudełko. I w tym celu pomalowałam dwukrotnie lakierem do drewna.



I gotowe! Oczywiście ważny jest tu czas, bo niestety wszystkie warstwy długo schną. Pierwsza moja praca wykonana metodą decoupage (pudełko na czosnek) , niestety była pomarszczona i rozmazana. Ale każda nowa, będzie lepsza! Czego i Wam życzę!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że ze mną jesteście i zostawicie po sobie ślad w postaci komentarza :) Uwielbiam je czytać :)