25 listopada 2019

Stara waga


Dawno, dawno temu wpadła w moje rączki stara waga. Oczywiście do odnowienia wg upodobań właścicieli. Waga jest wyjątkowa. Bardzo ozdobiona, więc każdy kawałek żeliwa warto było porządnie wyczyścić by wydobyć oryginalny wzór.




Zaczęłam od mozolnego czyszczenia ręcznie. Dwie metalowe szczoty nie dały rady. Poległam przy drobnicy, a chciałam zerwać dwie farby do gołego.






Wagę zawiozłam do Pana z piachem i poddałam ją piaskowaniu. Prysznic z piachu wydobył z niej samo piękno :)




Ponieważ jest to żeliwo, najpierw wagę pokryłam czarną farbą na ewentualną rdzę. Potem na kolor ostateczny, czyli stare złoto. Na ramionach widać dwa różne talerze. To stare, mosiężne miseczki. Wypolerowałam je do właściwego koloru. I jest git :)





Teraz czas na świąteczne dekoracje. Dłubię wianki i choinki. Następnym razem pochwalę się tymi ręcznymi robótkami :)

Uściski,
Beata


6 komentarzy:

  1. Przepiękna . Skopiowałam co Pani robiła jak będę swoją odnawiać . Już myślę gdzie mam kogoś od piaskowania , chyba warsztat samochodowy . Pozdrawiam serdecznie . Zofia .

    OdpowiedzUsuń
  2. Beatko, waga wygląda wspaniale. Te wagi tak miały, jedną szalkę płaską na odważniki, druga głęboką na towar. Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie dzięki Kochana :) Pozdrawiam również :)

      Usuń
  3. Łał.....piękna !

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy15/6/20

    Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Taki recykling to ja rozumiem, mega robota! Ja w internecie szukam wielu ciekawych inspiracji na wnętrza. Firma http://chobotdesign.pl tak bardzo dobrze już nie raz się sprawdziła.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że ze mną jesteście i zostawicie po sobie ślad w postaci komentarza :) Uwielbiam je czytać :)